dissabte, 11 de juliol del 2015

XALÓ, VILA D'ACOLLIDA: TESTIMONI DE JUAN GINER MONSERRAT


En aquella època, tindria set o huit anys. A ca la meua iaia, Quiqueta Berenguer Reus, hi havia una evacuada que li dien Eusebia. Tenia una germana que estava a cal tio Jaume Noguera. No sé si tenien més família a Xaló.
A cal tio Jaume Jordi, al carrer Nou, estava un evacuat que tindria 15 o 16 anys. No sé com li dien. El tio Jaume i la seua dona el tractaven com un fill, perquè ells no havien tingut família. El xic l’ajudava a treballar la terra. 
Jo estava vivint a Benissa. Mon pare tenia allí la farmàcia. Havíem amparat dos germans evacuats, Lorenzo i Rafael Torquero. Eren de Madrid. No hem tingut massa contacte amb ells. Em sembla que van estar treballant a la fàbrica de la moneda.
Tinc una fotografia en què apareixen l’Eusebia i el Lorenzo, un dels dos evacuats als qui m’he referit. La van fer a la Basseta, ací a Xaló.  Darrere estan retratats els meus tios. Al mig, començant per la dreta, es troba l’Eusebia, jo, el Lorenzo i el meu germà. Davant es van posar la Pasqualeta i la Teresa Baidal.

    Testimoni de Juan Giner Monserrat
(recopilat per Jaume Noguera Mengual)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada